Verkoeling
Ik weet niet of jij dat ook hebt, maar ik heb het snel warm. Altijd al gehad, als kind al, maar sinds we lange tijd in Ierland woonden, lijkt het nog een stuk erger geworden. Dus de zomer is wel een uitdaging en hittegolven, zoals degene waar we nu in zitten, al helemaal. Ik ben daardoor erg bedreven geworden in het mezelf koelen. Mijn trucs? Ik slaap ’s nachts met een kruik, een ijskruik om precies te zijn. ’s Ochtends doe ik hem in de vriezer (zonder hoes) en ’s avonds haal ik hem er weer uit, wikkel hem in handdoek en leg hem in mijn bed. Het geeft me enorm veel verkoeling om daar naast te slapen. Opgelet: doe de kruik niet helemaal vol met water, want dat zet natuurlijk uit wanneer het bevriest en voor je het weet heb je een barst in je kruik.
Een andere tip die ik heb, is tijdens de koelere uren van de dag een ventilator voor het open raam te zetten. Zo verdwijnt de warme lucht nog sneller uit je kamer. Als laatste drink ik gewoon nog steeds thee en juist geen gekoelde dranken. Ik kies daarbij natuurlijk voor kruiden die m’n mineralenstatus ondersteunen, zoals brandnetel met lindebloesem.
Wat ook enorm helpt, is dat ik me niet zo te sappel maak. Een belangrijke reden daarvoor dat ik ondertussen alweer lang op de manier leef die het beste bij mij past. Dat heeft wel wat voeten in de aarde gehad, want je moet wel eerst weten wat die manier dan is. En vervolgens is het handig om er voor te gaan, in plaats van er alleen naar te verlangen. Dat kan best ingewikkeld zijn, zeker als jouw manier van leven afwijkt van de norm, zoals bij deze oude heks het geval is. 😉Wil je weten hoe jij erachter komt wat bij jou hoort en hoe je daar dan komt? Misschien is De Hagetisse’s Intuïtieboek wel iets voor jou. Je vindt ‘m in de winkel…