Farmacie Header Image

Veelgestelde vragen

  • Wat is eigenlijk een hagetisse?

    Die vraag krijg ik wel vaker en daarom heb ik er een pagina over geschreven. Wil je eigenlijk weten wat ik doe? Ook daar is een pagina over.

  • Wat doet een hagetisse eigenlijk?

    Die vraag krijg ik wel vaker en daarom heb ik er een pagina over geschreven. Wil je eigenlijk weten wat een hagetisse is? Ook daar is een pagina over.

  • Bied je ook persoonlijke consulten aan?

    Nee, ik bied geen persoonlijke consulten aan. Ik heb dit wel heel lang gedaan, maar merkte dat het op de lange duur niet te combineren was met andere activiteiten. Na rijp beraad heb ik toen besloten met de persoonlijke consulten te stoppen om zo uiteindelijk meer mensen te kunnen bereiken en vooruit te helpen.

  • Wat zijn de kosten van jouw diensten en producten?

    Informatie over de kosten van een lidmaatschap vind je op de Word lid pagina. Voor andere producten en diensten, neem alsjeblieft contact op.

  • Ik heb een vraag over de Kruidengrimoire en Oogstkalender

    Dan wil ik je eerst vragen om de informatie op de bestelpagina en de veelgestelde vragenpagina die ik speciaal hiervoor heb gemaakt te lezen. Staat het antwoord op je vraag daar niet bij? Neem dan vooral contact met me op.

  • Wat versta jij onder magie?

    Nou, ten eerste vind ik dat je niet teveel over magie moet willen praten. Taal is namelijk ontoereikend om magie echt te vatten. Over het algemeen roept elk antwoord weer een vraag op en je doet er nooit echt recht mee aan dit mooie, aan het leven ten grondslag liggende fenomeen. Omdat ik deze vraag vaak krijg, heb ik echter hier en daarnaast nog hier wel een poging gedaan om er in ieder geval iets over te schrijven. En daar hou ik het dan verder bij…

  • Kun jij magie op iemand anders loslaten voor mij?

    Nee.

    Hier kun je lezen hoe ik magie gebruik in mijn praktijk. Als je iemand wil laten betoveren / vervloeken / anderzijds magisch beïnvloeden ben je bij mij aan het verkeerde adres.

  • Wat is het verschil tussen een nugget en een blog?

    Over het algemeen is een nugget vooral bedoeld om te prikkelen of iets uit mijn dagelijks leven te delen, terwijl een blog de diepte over een bepaald wise woman onderwerp in gaat. Een blog is daarom meestal een langer artikel, terwijl een nugget kort en bondig is. Een nugget kan ook aandacht vragen voor een blog.

  • Hoe is het vademecum tot stand gekomen?

    Het idee voor het vademecum komt voort uit een database die ik al vele jaren bijhoud en waarin ik regelmatig nieuwe dingen die ik heb geleerd in verwerk. Het is door de tijd heen een enorm ding geworden waarin allerlei aspecten van mijn kennis in staan en met elkaar verbonden zijn. Maar dit was altijd offline en alleen voor mij bestemd. Toen kwam de coronacrisis en kon ik mijn werk met andere mensen niet meer doen. Opeens had ik zeeën van tijd, tijd genoeg om een manier te zoeken om die kennis te delen met anderen. Ik ging in overleg met experts op dit gebied en het idee voor het vademecum was geboren.

    Maar eigenlijk begon het allemaal natuurlijk ver voordat ik ooit met databases leerde werken, want wat je in het vademecum terugvind gaat terug tot mijn vroege jeugd. Verder nog, het put namelijk uiteindelijk mede uit die enorme bron aan inherente kennis waar we allemaal toegang tot hebben. Hoe dies ook zij, het vademecum is het resultaat van decennia leren.

  • Zijn planten veilig om te gebruiken?

    Dat hangt helemaal van de plant af. De planten in dit boek variëren van compleet veilige soorten tot exemplaren waarbij je het beste uit de buurt blijft, tenzij je een heel ervaren herborist bent. Daarbij zul je begrijpen dat het maken van dit boek een heidens ( 😉 ) karwei was en ik menselijk ben. Er kunnen dus, ondanks mijn zorgvuldige manier van werken, fouten ingeslopen zijn. Zorg daarom dat je altijd zelfbewust blijft, je plant en bereidingswijze verstandig kiest, doe ook je eigen onderzoek en blijf altijd kritisch. En natuurlijk dient een medische of andersoortige aandoening altijd door een dokter of andere specialist gezien en behandeld te worden.

  • Hoe werkt het vademecum?

    Lees de handleiding over het vademecum om te weten te komen hoe het werkt.

  • Waarom kan ik niet alles zien in het plantenvademecum?

    Een groot deel van het vademecum en een deel van de blogs en pagina’s zit achter een ledenlogin. Basislid worden is gratis. En betaald lid ben je al voor een kleine jaarlijkse bijdrage.

    Wil je van tevoren een idee krijgen wat je kunt verwachten van het vademecum? Lees dan de handleiding. Daar staan meteen screenshots in, zodat je kunt zien wat er nu nog verstopt zit.

    Lid worden doe je via de Word lid pagina. Volg de instructies en doorloop de stappen om het hele vademecum te kunnen zien. Ik hoop je snel aan de andere kant van de haag te zien!

  • Waarom is het een goed idee om lid te worden?

    Als je geïnteresseerd bent in de medicinale of magische eigenschappen of in de eetbaarheid van planten, of al deze dingen, dan heeft deze website een wereld aan informatie te bieden.

    De voordelen van een lidmaatschap zijn:

    • toegang tot het vademecum met daarin informatie over geneeskrachtige, magische en eetbare planten.
    • uitgebreid zoekbare database, waardoor je snel die informatie kunt vinden die je nodig hebt, waaronder zoeken op indicatie (oftewel aandoening of doel).
    • toegang tot aanvullende informatie over het gebruik van planten, natuurlijke geneeskunde en gezondheid in de breedste zin van het woord.
    • regelmatig nieuwe content. En we houden contact door de nieuwsbrief die af en toe verstuurd wordt.

    Basislid worden is gratis! Betaald lid ben je al voor een klein jaarlijks bedrag. Lid worden kan via de Word lid-pagina. Volg de instructies en doorloop de stappen om het hele vademecum te zien. Ik hoop je snel aan de andere kant van de heg te zien!

  • Hoe word ik lid van de hagetisse site (zodat ik het vademecum en de verborgen content kan zien)?

    Je wordt betaald lid of gratis basislid via de Word lid pagina. Volg de instructies en doorloop de stappen om meer van het vademecum te kunnen zien. Ik hoop je snel aan de andere kant van de haag te zien!

    Wil je van tevoren een idee krijgen wat je kunt verwachten van het vademecum? Lees dan de handleiding. Daar staan meteen screenshots in, zodat je kunt zien wat er nu nog verstopt zit.

  • Ik wil me inschrijven/iets bestellen, maar ik kan mijn land niet vinden. Wat nu

    Momenteel zijn geen van mijn diensten en producten beschikbaar voor mensen in de Verenigde Staten van Amerika, inclusief Amerikaanse gebiedsdelen, en Canada. Als gevolg hiervan kun je deze landen niet selecteren bij het afrekenen van mijn producten en diensten, inclusief lidmaatschappen. Logischerwijs lever ik ook niet in deze landen.

    Ik werk aan een oplossing hiervoor, maar voorlopig betekent dit dat mensen in de genoemde gebieden mijn producten of diensten niet mogen gebruiken of bestellen.

  • Hoe kan ik mijn gegevens aanpassen en/of een factuur krijgen?

    Als lid kun je van alles regelen via je eigen dashboard. Daar kom je door op het poppetje in de menubalk te klikken. Je kunt daar allerlei gegevens aanpassen. Als betalend lid kun je daar ook een factuur regelen. Ook kun je tweefactorauthentificatie (2FA) aanzetten via je dashboard. Kwaadwillende kunnen dan minder makkelijk bij jouw account.

  • Ik krijg een foutmelding bij mijn registratie. Wat nu?

    Soms gaat er wel eens iets mis bij het registratieformulier van het basis lidmaatschap. Meestal ben je dan wel gewoon aangemeld, maar is het systeem onderweg blijven hangen. Probeer dan de volgende stappen:

    1. Ververs je pagina en kijk in het hoofdmenu of je nu opeens een poppetje, oftewel een profielicoon ziet.
    Zo ja: je bent automatisch ingelogd. Klik op het poppetje. Je gaat nu naar je profielpagina. Wijzig hier meteen je wachtwoord en noteer het ergens of sla het op in je browser. Zo kom je er volgende keer weer in. Toch je wachtwoord vergeten? Ga dan naar stap 2.
    Geen poppetje te zien? Ga naar stap 2.

    2. Geen poppetje? Dan ben je niet automatisch ingelogd. Maar geen nood. Je bent waarschijnlijk wel gewoon geregistreerd. Klik op het inlogicoontje (pijltje dat een hokje in wijst). Klik op Wachtwoord Vergeten. Vul op de pagina die je nu te zien krijgt het e-mailadres in waarmee je je geregistreerd hebt en klik op Nieuw Wachtwoord Aanmaken. Je krijgt nu de melding dat je een e-mail hebt ontvangen met een bevestigingslink waarmee jij jouw wachtwoord kunt resetten. Ga naar je mailbox en volg de aanwijzingen in de betreffende e-mail.

    3. Ben je niet automatisch ingelogd en krijg je bij stap 2 te lezen dat jouw e-mailadres niet bekend is? Dan is er iets anders misgegaan. Neem dan contact met ons op via het contactformulier.
    Vermeld in je bericht wat het probleem is én met welke naam en welk e-mailadres je wilt registreren, dan regelen wij het met de hand voor je.
    Dit kan wel even duren, want ook wij zijn wel eens lunchen/koffie drinken/slapen/lekker aan het wandelen in het bos. We regelen het in ieder geval zo snel mogelijk.

  • Ik ben mijn wachtwoord en/of inloggegevens vergeten. Wat nu?

    Geen nood, je wachtwoord kun je resetten. Klik op het inlogicoontje (pijltje dat een hokje in wijst). Klik op Wachtwoord Vergeten. Vul op de pagina die je nu te zien krijgt het e-mailadres in waarmee je je geregistreerd hebt en klik op Nieuw Wachtwoord Aanmaken. Je krijgt nu de melding dat je een e-mail hebt ontvangen met een bevestigingslink waarmee jij jouw wachtwoord kunt resetten. Ga naar je mailbox en volg de aanwijzingen in de betreffende e-mail.

    Ben je ook vergeten welk e-mailadres je gebruikt voor jouw hagetisse account? Dan wordt het iets lastiger maar is er nog geen man overboord. Neem gewoon contact met ons op via het contactformulier.
    Vermeld in je bericht wat het probleem is én met welke naam en welk e-mailadres jij denkt lid te zijn, dan gaan wij ermee aan de slag voor je.
    Dit kan wel even duren, want ook wij zijn wel eens lunchen/koffie drinken/slapen/lekker aan het wandelen in het bos. We regelen het in ieder geval zo snel mogelijk.

  • Ik heb vaak (tevergeefs) geprobeerd om in te loggen en het lijkt erop dat ik geblockt ben. Wat nu?

    Als je  te vaak probeert in te loggen, word je geblockt. We moesten deze maatregel nemen omdat het internet wemelt van onverlaten die websites van andere mensen proberen binnen te dringen. Op deze manier houden we onze website veilig voor wie wel goede bedoelingen heeft. Als je te vaak bent ingelogd en je bent nu geblockt, neem dan contact met ons op zodat we je weer toegang kunnen geven…

  • Ik wil graag meer weten over een plant die niet in het vademecum staat. Doe je ook verzoekjes?

    Verzoekjes zijn welkom. Ik vind het ook leuk om dan te horen waarom je juist meer wilt weten over deze plant. Het kan echter wel zijn dat het me niet meteen lukt om de plant in het vademecum op te nemen. Ik heb immers een masterplan waar de plant wel in moet passen. Maar neem vooral contact met me op. Wellicht staat de plant dan binnenkort in het vademecum.

  • Schrijf je ook op verzoek artikelen over jouw vakgebied?

    Jazeker. Ik schrijf graag, veel en ben er, naar het schijnt, best goed in. Van artikel tot blog tot compleet boek, ik heb het meermaals gedaan en sta open voor opdrachten. Neem vooral contact met me op voor de mogelijkheden.

  • Kunnen wij je inhuren voor een lezing of workshop?

    Ja, dat kan! Ik heb veel ervaringen in spreken voor grote groepen en het geven van lessen en workshops. Wist je dat ik zelfs een eerstegraads onderwijsbevoegdheid heb? Ik verzorg lezingen en workshops over een breed spectrum aan onderwerpen, omdat mijn kennis ook behoorlijk breed is. Lees hier meer over mijn achtergrond en neem vooral contact met me op om de mogelijkheden te bespreken.

  • Ik heb een korte en/of simpele vraag over een probleem dat ik heb. Kun je die voor mij per e-mail beantwoorden?

    Nee, dat kan niet. De ervaring leert mij dat een vraag op mijn vakgebied zelden simpel is. Het is niet voor niets dat heel veel mensen er niet komen met een 10 minuten bezoek aan een specialist. Dan gaat men gewoon niet diep genoeg. Een goed en ter zake doend antwoord vergt tijd.

    Daarnaast blijft het zelden bij één persoon met één simpele vraag. Want als ik dit voor één iemand doe, dan volgen er meer. Dus om te voorkomen dat ik het grootste deel van mijn dag doorbreng met het beantwoorden van dit soort vragen, doe ik het gewoon niet. Wel zo duidelijk.

  • Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?

    Als je vraag over het vademecum gaat, wil ik je wel vragen om eerst te kijken of het antwoord soms in de handleiding staat. Vragen over mijn achtergrond worden vaak alsnog hier beantwoord. Als je het antwoord op jouw vraag dan nog steeds niet hebt kunnen vinden, kun je natuurlijk altijd contact met me opnemen.

Het is niet toegestaan inhoud te kopiëren

 

Word gratis lid

en zie verborgen content





Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu? image